Logo Open Nexus
@{ appsTranslations[activeApplication] }
  • Załóż konto wykonawcy
  • Zaloguj się
    Nie pamiętasz hasła?
    Logo Open Nexus
    • Załóż konto wykonawcy
    • Zaloguj się
      Nie pamiętasz hasła?
    • 12:47:18
      • PL
      • EN
    1. Strona główna
    2. Postępowanie ID 943936
    W tym postępowaniu wymagane jest podpisanie plików kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym w zależności od rodzaju procedury. Informujemy, że pliki stanowiące ofertę/wniosek powinny być uprzednio podpisane i dołączone w formularzu już z naniesionym podpisem. Na platformie nie uwierzytelnia się dokumentów podpisem elektronicznym. Pełna lista polskich wykonawców dostarczających kwalifikowany podpis elektroniczny dostępna jest pod linkiem.
    Twoja oferta nie została złożona. Nie udało się poprawnie zaszyfrować oferty, spróbuj ponownie.
    Wadium

    Wadium w 2 minuty

    Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

    kliknij podaj dane opłać online

    Uzyskaj wadium

    Sprawdź, jak to zrobić - Film

    Postępowanie ID: 943936 : 2024/BZP 00380351 Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku usługowego przy ul. Szpitalnej 12a w Jaworze na placówkę opiekuńczo-wychowawczą (II)

    Logo Firmy

    Wystawiający

    • Użytkownik
      Marta Wątrucka
    • Organizacja
      Starostwo Powiatowe w Jaworze
    • Oddział
      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jaworze
    • Wiadomość do zamawiającego

    Terminy

    • Zamieszczenia
      2024-06-24 15:09:00
    • Składania
      2024-07-11 12:00:00
    • Otwarcie ofert
      2024-07-11 12:05:00
    • Tryb
      PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
    • Rodzaj
      Robota budowlana

    Wymagania i specyfikacja

    Szanowni Państwo,  

    w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

    Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

     

    Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

    - kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

    - podpisem zaufanym,

    - lub elektronicznym podpisem osobistym. 

     

    W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

    • Zadawania pytań Zamawiającemu,

    • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

    • Przesłania odwołania/inne. 

     

    Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

     

    Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

    • tel. 22 101 02 02

    • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


    Załączniki do postępowania
    Pobierz wszystkie załączniki

    Nazwa
    Rozszerzenie
    Rozmiar (kB)
    Data publikacji
    Źródło
    Pobierz
    SWZ_Dzial I instrukcja dla wykonawcow.pdf pdf 5340.73
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    SWZ Dział II- SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA24.doc doc 51.5
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    SWZ Dzial II _zal_pozwolenie na budowe.pdf pdf 411.89
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    SWZ_Dzial II zal_Projekt_budowlany.zip zip 3496.33
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    SWZ_Dział II zal_projekty techniczne.zip zip 3634.5
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    SWZ_Dzial II zal_przedmiary.zip zip 556.46
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    SWZ Dzial II zal STWiOR.zip zip 1777.5
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    SWZ Dział III - OFERTA Z ZAŁĄCZNIKAMI edytowalna.doc doc 205.5
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    SWZ_Dzial IV_ projektowane postanowienia umowy.pdf pdf 5898.85
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    Ogloszenie o zamowieniu.pdf pdf 154.26
    2024-06-24 15:09:00
    Postępowanie
    Zmiana ogłoszenia BZP.pdf pdf 40.37
    2024-07-08 09:27:54
    Postępowanie
    Zmiana SWZ Dział I.pdf pdf 182.72
    2024-07-08 09:28:00
    Postępowanie
    Informacja z otwarcia ofert.pdf pdf 140.29
    2024-07-11 13:04:19
    Publiczna wiadomość
    Unieważnienie.pdf pdf 639.65
    2024-07-22 14:13:59
    Publiczna wiadomość

    Komunikaty Wyślij wiadomość do zamawiającego

    2024-07-22 14:16:22
    Marta Wątrucka Postępowanie zostało unieważnione. Uzasadnienie: INFORMACJA O ODRZUCENIU OFERT ORAZ UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

    Działając na podstawie art. 253 ust. 2 oraz art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1605 z późn.zm.) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 pkt. 1 ustawy Pzp, pn. „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku usługowego przy ul. Szpitalnej 12a w Jaworze na placówkę opiekuńczo-wychowawczą (II)” :

    I. ZAMAWIAJĄCY INFORMUJE O ODRZUCENIU OFERT:

    1. MKT Sp. z o.o ; 59-500 Złotoryja, Wilków-Osiedle ul. Ogrodowa 5.

    Uzasadnienie faktyczne i prawne.
    W trakcie badania oferty ustalono, że Wykonawca zastosował w stosunku do wszystkich robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, preferencyjną stawkę podatku od towarów i usług (zwanym dalej VAT) w wysokości 8%. Stawka ta, zgodnie z art. 41 ust. 2 w związku z art. 41 ust. 12 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2024 r. poz. 361), zwanej dalej ustawą VAT, mogła być przez Wykonawcę zastosowana do obliczenia ceny jego oferty w stosunku do większości robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia, ale nie wszystkich. Zgodnie z treścią dokumentacji postępowania tj. przedmiaru robót ustalono, że część robót budowlanych to roboty wykonywane poza budynkiem tj. schody zewnętrzne prowadzące do budynku oraz montaż hydrantu zewnętrznego nadziemnego. Od dnia 1 stycznia 2008 r. zmianie uległy zasady stosowania preferencyjnej stawki VAT w stosunku do robót wykonywanych poza bryłą budynków, o których mowa w w/w art. 41 ust. 12 ustawy VAT. Zmiana ta polega na tym, że w stosunku do tego rodzaju prac nie ma podstaw do stosowania preferencyjnej stawki VAT i to nawet w przypadku, jeżeli roboty te dotyczą takiego budynku lub są funkcjonalnie związane z jego budową. Na poparcie tego stanowiska należy przytoczyć uchwałę składu siedmiu sędziów NSA z dnia 3 czerwca 2013 r. sygn. akt. I FSP 7/12. Wobec tego w przedmiotowym postępowaniu w ocenie Zamawiającego nie można przy obliczaniu ceny zastosować preferencyjnej stawki VAT tj. 8 % w stosunku do wyżej wymienionych robót zewnętrznych wykonywanych poza bryłą budynku przy ul. Szpitalnej 12a. Wykonawca wezwany do wyjaśnienia podstawy zastosowania preferencyjnej stawki VAT do wszystkich robót ujętych w jego ofercie nie wykazał w ocenie Zamawiającego podstawy faktycznej i prawnej do zastosowania przez siebie przy obliczaniu ceny stawki 8 % VAT również do w/w robót poza bryłą budynku przy ul. Szpitalnej 12a w Jaworze. W tej sytuacji Zamawiający ma podstawy do uznania, że w ofercie wykonawcy doszło do błędu w obliczeniu ceny w rozumieniu art. 226 ust. 1 pkt. 10 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2023 poz. 1605 z późn.zm.), dalej zwanej PZP, a błędu tego nie można poprawić, ponieważ prowadziłoby to, zgodnie z art. 187 PZP, do istotnej zmiany treści oferty z uwagi na wagę kryterium ceny zastosowanego przez Zamawiającego w SWZ. Szczególnie, że wskutek zastosowania przez wykonawcę jednej i to preferencyjnej stawki podatku VAT, bez nie budzących wątpliwości prawnych przesłanek do zastosowania przez niego przy obliczaniu ceny przepisów pozwalających na jej zastosowanie, jego oferta stała się nieporównywalna z innymi ofertami, w których do obliczenia ceny zgodnie z obowiązującymi przepisami inni wykonawcy zastosowali w odniesieniu do robót zewnętrznych wymienionych w przedmiarze robót stawkę podstawową. Zamawiający jest zobowiązany do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości. Z tego też względu z uwagi na wyżej przedstawione okoliczności prawne i faktyczne Zamawiający działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 10 ustawy PZP odrzucił ofertę MKT Sp. z o.o z siedzibą w 59-500 Złotoryja, Wilków-Osiedle ul. Ogrodowa 5

    2. OFERTA nr 2: Agadom Polska Sp. z o.o ; 59-400 Jawor, ul. Myśliborska 13.

    Uzasadnienie faktyczne i prawne.
    W trakcie badania oferty ustalono, że Wykonawca zastosował w stosunku do wszystkich robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia podstawową stawkę podatku od towarów i usług (zwanym dalej VAT) w wysokości 23%. Zamawiający, po szczegółowym zbadaniu oferty, zwrócił się do Wykonawcy o wyjaśnienie, dlaczego zastosował w/w stawkę VAT do wszystkich robót przewidzianych w udostępnionej w ramach SWZ dokumentacji przedmiotu zamówienia, skoro zgodnie z art. 41 ust. 2 w związku z art. 41 ust. 12 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz.U. 2024 r. poz. 361), zwanej dalej ustawą VAT, prawo dopuszcza w stosunku do większości z nich (za wyjątkiem schodów zewnętrznych i montażu hydrantu zewnętrznego) zastosowanie preferencyjnej stawki 8% VAT. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedstawił swoje wyjaśnienie, z którego treści wynikało, że zdecydował się na zastosowanie jednej podstawowej stawki VAT wobec braku w ogłoszeniu jednoznacznych dyspozycji co do sposobu obliczenia ceny w zakresie naliczania podatku VAT tj. nie wskazania jaką stawkę VAT należy stosować w stosunku do poszczególnych robót objętych zamówieniem. Potwierdził również ustalenia Zamawiającego, że w przypadku oferty tego Wykonawcy stawka VAT, z uwagi na ustaloną przez Wykonawcę wartość netto oferty, była istotnym elementem cenotwórczym mającym wpływ na jej porównywalność z innymi ofertami wobec wagi kryterium ceny w niniejszym postępowaniu. W ofercie Wykonawcy doszło więc do błędu w obliczeniu ceny, ponieważ okoliczność nie określenia przez Zamawiającego stawki VAT, a w szczególności informacji, że do przedmiotu zamówienia mają zastosowanie różne stawki VAT do różnych jego elementów nie zwalnia Wykonawcy z ustalenia wysokości podatku VAT w jego ofercie w sposób zgodny z obowiązującym prawem i na zasadach uczciwej konkurencji tj. w taki sposób, by była ona porównywalna z innymi złożonymi ofertami w tym samym postępowaniu. Błąd w ofercie wykonawcy nie może być poprawiony zgodnie z art. 223 ust. 2 oraz art. 187 ustawy PZP, ponieważ prowadziłby do istotnej zmiany treści oferty z uwagi na wagę kryterium ceny zastosowanego przez Zamawiającego w SWZ. Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 10 ustawy PZP w przypadku stwierdzenia, że oferta danego Wykonawcy zawiera błędy w obliczeniu ceny Zamawiający odrzuca ofertę, ponieważ jest zobowiązany do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości.
    Wobec powyższego Zamawiający odrzucił ofertę Agadom Polska Sp. z o.o z siedzibą w Jaworze przy ul. Myśliborskiej 13 na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 10 ustawy PZP.

    II. ZAMAWIAJĄCY INFORMUJE O UNIEWAŻNIENIU OFERT.

    Zgodnie z art. 255 pkt. 2 ustawy PZP Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jeżeli wszystkie złożone w nim oferty podlegały odrzuceniu. W przedmiotowym postępowaniu zostały złożone 2 oferty, które zostały przez Zamawiającego odrzucone – informacje o Wykonawcach i podstawach odrzucenia ich ofert zamieszczono powyżej. W tej sytuacji prawnej i faktycznej Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 ust. 2 ustawy PZP.
    Zgodnie z art. 260 ust. 1 ustawy PZP Wykonawcy, którzy złożyli oferty zostaną równocześnie powiadomieni za pośrednictwem komunikatu publicznego opublikowanego na stronie postępowania, którego publikacja będzie dopełnieniem obowiązku, o którym mowa w art. 260 ust. 2 ustawy PZP.

    Zamawiający, zgodnie z art. 262 ustawy PZP, powiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.

    Pouczenie o środkach ochrony prawnej znajduje się w rozdziale 19 SWZ.

    Załączniki

    • Unieważnienie.pdf
    2024-07-11 13:04:19
    Marta Wątrucka INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
    Działając na podstawie art. 222 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. 2023 poz. 1605 z późn.zm.) Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 pkt. 1 ustawy Pzp, pn. „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku usługowego przy ul. Szpitalnej 12a w Jaworze na placówkę opiekuńczo-wychowawczą (II)” zostały złożone 2 oferty :
    OFERTA nr 1 :
    Nazwa, adres siedziby : MKT Sp. z o.o ; 59-500 Złotoryja, Wilków-Osiedle ul. Ogrodowa 5
    Zaoferowana cena brutto : 353 023,01 zł ( słownie : trzysta pięćdziesiąt trzy tysiące dwadzieścia trzy złote z 01/100)
    Okres gwarancji : 60 miesięcy
    OFERTA nr 2 :
    Nazwa, adres siedziby : Agadom Polska Sp. z o.o ; 59-400 Jawor, ul. Myśliborska 13
    Zaoferowana cena brutto : 379 800,67 .zł ( słownie : trzysta siedemdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset złotych 67/100)
    Okres gwarancji : 60 miesięcy

    Załączniki

    • Informacja z otwarci [...].pdf
    2024-07-11 12:00:00
    Komunikat Zamawiającego Powiat Jaworski - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jaworze , działając na podstawie art. 222 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych informuje, iż zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto w wysokości 350 000,00 zł brutto (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
    2024-07-08 09:33:30
    Marta Wątrucka Zamawiający informuje, że działając na podstawie art. 137 ust. 1 PZP dokonał zmiany w SWZ Dział I i w związku z tym dokonał przedłużenia terminu składania ofert w postępowaniu do dnia 11 lipca 2024 r. godz. 12.00. Treść zmiany oraz ogłoszenie o zmianie zostały opublikowane na stronie postępowania.

    Import Oferty

    Import oferty XLS w 3 prostych krokach:

    1. Pobierz szablon postępowania
    2. Otwórz i uzpełnij go na swoim komputerze
    3. Wybierz zapisany plik i prześlij go poniżej

    Dane zapisane w pliku XLS zostaną zaimportowane do formularza składania oferty

    Formularz

    Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
    1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) 0

    Załączniki

    Przeciągnij i upuść lub wybierz jednorazowo wszystkie pliki. Nie należy wgrywać załączników pojedynczo. Maksymalna wielkość pojedynczego załączonego pliku - 150 MB. Dopuszczalna ilość plików - 10.

    Instrukcja pakowania i podziału plików

    2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. 0

    Załączniki

    Przeciągnij i upuść lub wybierz jednorazowo wszystkie pliki. Nie należy wgrywać załączników pojedynczo. Maksymalna wielkość pojedynczego załączonego pliku - 150 MB. Dopuszczalna ilość plików - 10.

    Instrukcja pakowania i podziału plików

    0

    Załączniki

    Przeciągnij i upuść lub wybierz jednorazowo wszystkie pliki. Nie należy wgrywać załączników pojedynczo. Maksymalna wielkość pojedynczego załączonego pliku - 150 MB. Dopuszczalna ilość plików - 10.

    Instrukcja pakowania i podziału plików

    Pobierz dane

    Uwaga

    UWAGA! W tym postępowaniu czas na przyjmowanie ofert dobiegł końca. Złożona oferta trafi do sekcji ofert złożonych po terminie składania ofert..

    Liczba odsłon strony:
    674

    Uwaga!

    Wykryliśmy, że w tym postępowaniu jest już złożona oferta z adresu: i posiada status: .
    Składając nową ofertę, stara otrzyma status Wycofana.
    Czy chcesz kontynuować składanie nowej oferty?
    Nie

    Wyślij wiadomość prywatną do zamawiającego


    0

    Wpisz kod, który został wysłany na podany adres e-mail

    Wprowadzony kod uwierzytelniający jest nieprawidłowy

    proceeding_place_offer.verification_code_generate_error

    Nie otrzymałeś? Wyślij ponownie kod

    Wysłanie wiadomości oznacza akceptację Regulaminu oraz Polityki prywatności operatora platformazakupowa.pl.

    Wiadomość nie zostanie wyslana

    Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?

    Załączniki

    OpenNexus Brand
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Instrukcje
    • FAQ
    • Kontakt

    Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony lub kliknięcie „akceptuję” oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptując pliki cookies, akceptujesz także pliki wykorzystywane przy współpracy z naszymi partnerami: Google oraz Microsoft. Obaj partnerzy mogą przekazywać dane, w tym potencjalnie dane osobowe, poza obszar Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w szczególności do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (dalej: USA). W związku z tym istnieje możliwość, że nieuprawnione podmioty, w tym w szczególności władze państwowe USA, mogą uzyskać dostęp do tych danych. Google oraz Microsoft przetwarzają dane zgodnie ze swoimi politykami prywatności, stosują się do postanowień Data Privacy Framework i znajdują się na publicznej liście Amerykańskiego Departamentu Handlu podmiotów, które uznawane są za certyfikowane. Więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookies oraz naszych partnerów można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

    Akceptuje Odrzuć